مجموعه : دانستنی ها. همه چیز درمورد هشتگ ها. اخبار دیگری که در پربازدیدهای سایت ها و شبکه های اجتماعی قرار می گیرند دسته ای هستند که توسط خود کاربران منتشر شده و با استفاده از ترفندهای فضای مجازی همانند استفاده از تگ ها، برچسب ها و یا هشتگ ها چشم میلیون ها کاربر را به خود خیره می کنند. در میان ترفندهای مورد استفاده ‘هشتگ’ انقلابی در اشاعه و انتشار خبر محسوب می شود. هشتگ ها چند سالی است در میان کاربران شبکه های اجتماعی از جمله کاربران ایرانی به محبوبیت رسیده است. هشتگ نوعی برچسب است که در شب ...

هشتگ چیست ؟

مجموعه : دانستنی ها
هشتگ چیست ؟

همه چیز درمورد هشتگ ها

اخبار دیگری كه در پربازدیدهای سایت ها و شبكه های اجتماعی قرار می گیرند دسته ای هستند كه توسط خود کاربران منتشر شده و با استفاده از ترفندهای فضای مجازی همانند استفاده از تگ ها، برچسب ها و یا هشتگ ها چشم میلیون ها كاربر را به خود خیره می كنند.

در میان ترفندهای مورد استفاده ‘هشتگ’ انقلابی در اشاعه و انتشار خبر محسوب می شود. هشتگ ها چند سالی است در میان کاربران شبکه های اجتماعی از جمله کاربران ایرانی به محبوبیت رسیده است.

هشتگ نوعی برچسب است که در شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توئیتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و… مورد استفاده قرار می گیرد تا هر زمان که نیاز باشد بتوانیم مجموعه ای از اطلاعات مختلف در مورد موضوع به خصوصی را در اختیار بگیریم.

نحوه استفاده از هشتگ :

هشتگ یا برچسب با استفاده از علامت (#) مشخص شده که پس از آن یک کلمه یا عبارتی که به وسیله کاراکتر فاصله جدا نشده باشد، نوشته می‌شود و در صورت نیاز به جای کاراکتر فاصله از Underline یا همان زیرخط (_) استفاده می‌شود.

استفاده از هشتگ بسیار ساده است کافی است در قسمتی که پست خود را می‌نویسید علامت # را نوشته و بعد از آن کلمه مورد نظرتان را وارد کنید. به این ترتیب نوشته شما با آن کلمه برچسب زده می‌شود و سایر کاربران می‌توانند با دنبال کردن آن ، پست شما و سایر افراد که از آن هشتگ استفاده کرده اند را به صورت یکجا مشاهده کنند. همچنین در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌ها با رنگ دیگری نشان داده می‌شوند به این ترتیب می‌توان از آن‌ها برای برجسته کردن قسمتی از متن نوشته استفاده کرد.

در استفاده از هشتگ ها چند نکته باید رعایت شود :

در هشتگ ها از فاصله و نیم فاصله استفاده نکنید.
از تعداد زیادی هشتگ برای پست های خود استفاده نکنید.
از هشتگ های نامرتبط استفاده نکنید.

 

چه شبکه هایی از هشتگ ها پشتیبانی می کنند؟

اکثر شبکه های اجتماعی برای سازماندهی داده ها و تسهیل جستجو برای کاربران از هشتگ ها استفاده می کنند. با این وجود، هر شبکه اجتماعی از حالت های مختلفی در زمینه چگونگی استفاده از آنها بهره می برد.

توییتر زادگاه استفاده مدرن از هشتگ است. هشتگ های توییتر عمدتا برای اشاره به موضوعات ویژه در گفتگو کاربرد دارند. نوار کناری ترندها در فید توییتر فهرستی از هشتگ هایی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید را ارائه می کند. این فهرست بر اساس توییت هایی که منتشر می کنید شکل می گیرد.
هنگامی که به دنبال هشتگی در توییتر هستید سه روش برای فیلتر کردن نتایج وجود دارد.
در حالت ‘Top’ محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین پست ها از جمله از کاربرانی که آنها را دنبال نمی کنید، نمایش داده می ش��ند.
در حالت ‘All’ هر توییتی که از آن هشتگ استفاده می کنند به صورت همزمان نشان داده می شود.
در حالت ‘People You Follow’ نتایجی از کاربرانی که دنبال می کنید، نمایش داده می شوند.

 

فیسبوک در ژوئن 2013 پشتیبانی از هشتگ را آغاز کرد و البته این اقدام به جریانی نیرومند مبدل نشد. با کلیک روی هشتگ های فیسبوکی فهرستی از پست های حاوی هشتگ مشابه نمایش داده می شوند. نتایج به افرادی که شما می شناسید، محدود نمی شوند.

هشتگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

 

هشتگ ها می توانند برای تکمیل عکس های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام استفاده شوند و به کاربر در کشف حساب های کاربری جدید و پست های مرتبط کمک کنند.

 

 

هنگامی که روی یک هشتگگوگل پلاس کلیک می کنید نتایج جستجو شامل هشتگ اصلی و همچنین پست هایی با برچسب ها و کلیدواژه های مشابه می شود. نتایج جستجوی گوگل در سمت چپ صفحه نمایش داده می شوند در شرایطی که نتایج جستجوی هشتگ در سمت راست پدیدار می شوند. افزون بر این، گوگل امکان جستجو در فیسبوک و توییتر را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

 

هشتگ ها می توانند در مواردی اثراتی مخرب برجا بگذارند و در موارد دیگری بی نهایت مفید واقع شوند، یكی از هشتگ های حیاتی اخیر #helpnepal بود كه باعث شد کمک های بسیاری به حادثه دیدگان زلزله نپال ارسال شود.

 

 

کاربران شبکه های اجتماعی به استفاده از هشتگ ها علاقه بسیاری دارند و به صورت روزانه آن ها را مورد استفاده قرار می دهند. این موضوع می تواند دلایل بسیاری داشته باشد:

– استفاده از این فرایند برای افزایش شهرت یک موضوع خاص
– ایجاد فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی
– دریافت اطلاعات درباره یک موضوع خاص به صورت یکجا
– سازماندهی توییت ها و مطالب منتشرشده در شبکه های اجتماعی
– افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکه های اجتماعی
– تبلیغات شرکت های مختلف برای محصولاتشان در فضای مجازی

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه