اشتباهات رایج در وزنه زدن

روش صحیح استفاده از وزنه در بدنسازی
این تصور وجود دارد که وزنه‌زدن باعث ایجاد تناسب اندام با سرعت بیشتر می‌شود. با این حال وزنه باید به صورت درستی به برنامه ورزشی اضافه شود و در صورتی که به درستی این عمل صورت نگیرد احتمال آسیب‌دیدگی‌ افزایش می یابد.

روش صحیح وزنه زدن

روش صحیح وزنه زدن

اگر وزنه به درستی انتخاب شود و در زمان مناسب بین تمرینات زده شود تاثیر زیادی در ایجاد آمادگی جسمانی دارد.

اگر به صورت منظم به باشگاه می روید بهتر است بر‌نامه‌ریزی درستی داشته باشید تا بیشترین استفاده را از این زمان ببرید و به خود آسیب نزنید. راه‌هایی برای تشخیص وزنه درست وجود دارند.

اولین گام این است که مطمئن شوید حرکت ورزشی را بدون وزنه درست و راحت انجام می دهید. جلوی آینه بایستید و حرکت ورزشی را بدون وزنه انجام دهید. اگر به سختی این کار را انجام می دادید بهتر است با وزنه آن حرکت را انجام ندهید.

گام دوم این است که اگر وزنه‌ای که می‌زنید برای شما بسیار راحت است کمی وزن آن را افزایش دهید تا زمانی که احساس کنید وزنه جدید چالشی برای شما ایجاد می‌کند.

هرگز میزان وزنه را به درستی حرکت ترجیح ندهید. در صورتی که حرکت و فرم ورزشی درست انجام نشود و روی آن تمرکز کافی نداشته باشید نتیجه‌ درستی نمی‌گیرید.

از این که با هر حرکت ورزشی بر روی کدام عضلات کار می کنید آگاهی داشته باشید و مطمئن شوید که به هنگام انجام حرکت دقیقا بر روی همان عضلات کار می کنید.

سه حرکت ورزشی شایع که با وزنه انجام می‌شوند غالبا اشتباه در آنها صورت می‌گیرد به شرح زیر هستند:

1- تمرین بر روی عضله دو سر بازو

در صورت درست انجام ندادن حرکت آسیب‌دیدگی‌ در ناحیه گردن و کمر اتفاق می‌افتد. شانه‌ها را نباید در این حرکت منقبض کرد و باید آنها را عقب نگه داشت. نباید در این حرکت کمر را به سمت عقب خم کرد.

2- اسکات با وزنه

اگر این حرکت درست انجام نشود در قسمت زانو و کمر احساس درد می‌کنید. کمر را صاف نگه دارید. هنگام انجام حرکت اسکات باید بتوانید نوک انگشتان پا را جلوتر از زانو ببینید. نباید به جلو یا عقب خم شوید و بیش از حد پایین بروید.

3- پرس سینه

اگر این حرکت درست انجام نشود شانه‌ها مشکل پیدا می‌کنند. مطمئن شوید که برای بالا بردن وزنه از بازوها استفاده می کنید. به هنگام انجام حرکت سعی کنید هر دو شانه را به یک اندازه بالا ببرید. وزنه را پرت نکنید.

ممکن است تصور کنید که وزنه سنگین باعث افزایش پیشرفت شما می‌شود، اما باید بدانید که زدن این مقدار وزنه در اوایل تمرین باعث ایجاد آسیب‌دیدگی‌ می‌شود و تعادل بدن را از بین می‌برد./ ایسنا

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه